onsdag 7 januari 2009

Arbetsdag 2009

Så har arbetet i skolan dragit igång igen. Jul-ledigheten har varit lång och väldigt avkopplande. Det gick bra att komma upp i morse men nu känner jag mig helt klubbad. När jag tänker efter vad det är som gör att jag blir trött efter en jobbedag så är det nog mest att umgås med kollegorna. Att möta många människor som man ska ha någon form av relation till. Det tar på krafterna att vara social i åtta-nio timmar.

Alltså nu knäpper det värre än någonsin i tummarna, speciellt vänster tumme. Ibland känns det som om det fastnar eller kuggar över i leden när jag ska till och böja den. Hmm, stick-relaterat??

1 kommentar:

Britt sa...

Tusen tack för den fina sjalnålen.
Den kom med posten idag.
jättefin är den.
Jag har också jobbat i skolan,faktiskt mer än 40 år.
Hemska tanke vad tiden går fort och vad skolan har förändrats under den tiden.