tisdag 13 januari 2009

Trial and error


Första versionen av kanten runt petrolfärgad sjal. Själva kanten blev jag nöjd med men kolla hur det bubblar sig! Själva sjalkroppen bubblar sig mot kanten där jag har plockat upp maskorna till
kanten. Så kan jag inte ha det.



  • Men det blir bra runt spetsen på sjalen och det blir riktigt bra att ha kanten dubbelvikt. Jag har funderat under kvällens vattengympa, hur jag ska göra för att det inte ska bli bubbel och nu ska jag


  1. riva upp kanten igen

  2. blocka sjalkroppen

  3. plocka upp maskor till kanten med något tätare mellanrum

  4. sticka kanten som jag gjort innan. Vad tror ni om den planen?


3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det låter som en jättebra, något tålamodsprövande plan.
Lycka till.
Kram/Veronica

Efwa - Medea sa...

Jag skulle repa upp och plocka upp fler maskor så att det inte bubblar sig. För det var väl själva sjalen som bubblade sig. Tråkigt men bättre i slutänden. Hörnet blir ju superbra!!
Svar på din fråga om silket: Deeba silk är inte alls slirkigt utan det är jättehärligt att sticka i. Det finns ju även blanka silkegarner och de är nog lite hala att få med men jag tycker att du ska testa. Silke är ljuvligt att sticka med.
/Efwa

Tomtan sa...

Låter som en bra plan *ler* men trist att repa upp