onsdag 14 januari 2009

Köttbullar



Som ni kan se är punkt 1 och 2 av min plan avklarade - kanten är upprepad och sjalen ligger för blockning. Det är Svea som ligger och tar igen sig i kökssoffan, vår damkatt och mamma till Allan. Svea och Allan kommer inte överens längre. Hon visar med all önskvärd tydlighet att han gör bäst att hålla sig utom hennes räckvidd.
Ikväll när jag stod och rev lök till köttbullesmeten så fick jag telefonsamtal. En kvinna, som varit inne och tittat på vår utställning, nu i december, är intresserad av att sälja stickat av svenska designers i London. Hon var intresserad av mina sjalar och filtade tofflor. Hon undrade om 30 par filtade innetofflor och 10 sjalar kunde vara färdiga att skeppas över till England, till en mässa som hon skulle vara med på 20 mars. 30 par filtade innetofflor och 10 sjalar! Jag ska göra så gott jag kan. Först ska jag bara hämta mig från chocken.

30 par!?

6 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Vad roligt att få ett sånt telefonsamtal! Kan rikitgt känna hur det pirrar i magen.
Klart att du fixar det!

Anonym sa...

Wow, det är ju inte varje dag man får ett sådant samtal - får vi se dig stickandes i personalrummet nu, tro? :o) Vilket erbjudande - stort grattis!!!!

Anonym sa...

Vad spännande ,stort grattis. Det är bara att ligga i ,sticka dag och natt. Det klarar du galant

Pernilla sa...

Vad kul för dig. Du gör jättefina saker. Jag gillar verkligen sjalen. Så fina färger tillsammans.

Anonym sa...

Grattis i massor !
då har du att göra,men det måsste kännas pirrigt o roligt på samma gång

Rosenvante sa...

Man får gratulera. Kul att få chansen att visa upp sina alster utomlands. Hoppas det blir lyckat för dig.