torsdag 8 januari 2009

Favvo-modeller

Garntjänsts nya katalog damp ner idag. En del modeller i deras katalog är mer än lovligt gamla men det finns en del ny-design också. Den här blå flät-tröjan gillar jag skarpt. Med lite ändringar tror jag att detkan bli en riktig favvo-tröja. Om jag tar och förlänger armar och stickar den i grått ullgarn så...
Och så denna underbara kofta. Stickad hösten 2006, tvättad i maskin hösten 2007 och därefter omgjord till tavlor istället. När andan faller på ska jag göra en sån till.
Hittade två blusar idag i en av stadens rea-affärer. Behövde jag dem? Nej. Ville jag ha dem? Ja. Köpa? Ja. Begär före behov!

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Den nedre koftan är verkligen fin. Såg den på en kvinna en gång och blev förtjust. Den skulle jag vilja sticka i rött. *drömmer*

Anonym sa...

Alltid begär före behov. Nästan alltid begär för förstånd också :)
Kulturtant... jag är rädd för såna :) men det innebär väl också glasögon med plastbågar i kulörta färger??

Tomtan sa...

Tittade åxå och dregglade lite över den blå...