fredag 1 februari 2008

Fått och stickat...





Idag låg det ett paket i brevlådan med en så här fin sjal i. Men jag blev brydd för jag tyckte att jag hade fått mina sjalar i Stickamera s bytesklubbar. Snabbt svar från Ulrika visade sig att det var jag som som skulle ha sjalen så nu tänker jag använda den med liv och lust. Tack Anette, den är väldigt mycket "Mia"!






Flätvantarna har jag stickat i ett mycket trevligt garn Lett-Loopi, lite strävt och hårt, precis som januari månad!! Pärlorna är kontrasten, hoppet om vår och värme.... Det finns en trevlig garnaffär utanför Höör, på väg till Röstånga. Den heter Garnskolan och är precis så som en garnaffär ska vara, garn från tak till golv, på stolar och bord och med en kunnig kvinna bakom disken (det behöver inte nödvändigtvis vara en kvinna men i Garnskolan är det det)

2 kommentarer:

Frida sa...

Handlar också på Garnskolan. Hon är jättebra som har den. Hjälpsam och kunnig! Kan det vara så att vi bor nära varann?

Ullen sa...

Oj vilket trevlig klubb, har inte hunnit hitta allt spännande än på den sidan (stickamera)Trevligt att gå in och titta på din sida.