tisdag 19 februari 2008

Ibland...


..när jag handarbetar, blir sakerna som jag gör, inte bra. Det kan vara att jag slarvat eller inte riktigt "brugad allvar" som min pappa alltid sa. Ibland blir sakerna hyggliga och bra och man behöver inte skämmas. Och sen ibland, inte så ofta men ibland, blir det så bra att man nästan svimmar! Idag är en sådan dag. Jag satte mig att sy stickåpåsar av linnetyg som jag fått av A+ lite som jag hade hemma. Brunt linnetyg med applikationer i cerise och turkos linne. Jag tillät mig både ullgarnsbroderi och lite pärlor... och jag blev så nöjd. Jag gillar färgerna och jag gillar applikationerna, speciellt den turkosa som blev nästan skulptural. Snodden i nederkant ska löpa runt hela påsen när den är färdig. Den cerisa påsen är fodrad i cerise linnetyg också. I dessa påsar kommer jag stolt, att förvara mina stickarbeten!

Inga kommentarer: