onsdag 27 februari 2008

Sockiplast...




..väcker ömma minnen från barndomen när små fötter, klädda i plast, tassade in i gympahallen. Det var innan hälsporrar, nertrampade trampdynor och ömma hålfötter gjorde allt annat än fotriktiga skor omöjliga. Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått min häl tejpad. Jag har haft en infernalisk brännande smärta i hålfoten och han förklarade så pedagogiskt vad det heter( lustigt nog något som rimmar på "skit" (sant!)) Remiss till ortopeden för gjutna sulor som sedan alltid ska ligga i ordentliga skor med stöd för foten. Är det förresten dialektalt sockiplast? Min svåger hävdar bestämt att det heter plastisock....
I brevlådan; Ullcentrums härligt lime-färgade lingarn, beställt från Marita Rolin. Jag har egentligen köpstopp men eftersom Marita Rolin höll med om att ett rea-fynd temporärt häver ett sådant beslut, så slog jag till. 200 gram, förslag på vad det ska användas till, någon?


4 kommentarer:

Frida sa...

Klart det heter sockiplast. Jag är inte skåning från början, men har alltid sagt sockiplast.

Tomtan sa...

Sockiplast!!! Klrt att det heter sockiplast! Kommer ni ihåg lukten???

Buddas kryp in sa...

Helt självklart sockiplast.. *s*

Iaf här uppe i Närke :-)


Jaaaaaaaaaa FYYYY för lukten!! *s*
Sånna minnen man INTE vill komma ihåg *s*

Buddas kryp in sa...

Hmmm nu fick du mig att gå in på Maritas sida....

OPPS råkade handla lite... Jag som verkligen har handlat på mig i helgen på Sy Festivalen...*s*

Men kan vara bra att ha...

Blev lingarn... Ingen aning vad jag ska sticka med det..

Något förslag???