tisdag 19 februari 2008

Igår...

..var en toppendag! M, V och jag träffades - bara det, är en höjdare, att träffa dessa underbara människor! och vi körde till Rinkaby och Gittes tygaffär. Jiisses, vad de har tyger och det första vi dök på, var en rullvagn med linnetyger i mustigt rött, blått, brunt, två gröna och vintervitt. Och hör här; 30 kronor metern! Gissa om vi handlade... ja det gjorde vi. Och på stående fot bestämde vi träff nästa söndag hos M, sy-workshop med V som handledare. Vi vill sy linneklänningar, med stråveck, avskärning under bysten, klockade våder, kilar... vi vill ha allt! Nästa stopp blev Vanneberga och garnaffären där. V hittade garn till ett linne, M köpte garn till en trekanstsjal och jag föll för grupptrycket och köpte TVÅ stora nystan med heltäckningsmatte-garn. Hmmmm, vad ska jag göra med dem??? Det kanske passar någon som snart fyller 40 år?? Härlig dag!

2 kommentarer:

Tomtan sa...

JAg kan ta en sån klänning!!! Sydde kläder förut men nu så får jag hjärnblöding och hjärtinfarkt när jag ser symaskinen!!!

animamea sa...

Hej. Vad kul. Jag var ute och snurrade. Din kommentar om heltäckningsmattegarn. Hmm den är träffande. Det var det första min dotter sa när garnet kom hem. Mamma det garner liknar ju mer en heltäckningsmatta än garn. Nu är jag lite nyfiken på vad det blir för någonting utav garnet. Väntar nyfiket