torsdag 19 november 2009

en grå torsdag i november














Igår träffade jag världens bästa bask-virkerska. Hon virkar de mest bedårande baskrar och M - sa jag att jag önskade mig en sådan i julegäve?? Vi hade lite verkstad och under tiden hon virkade så fick jag för mig att göra en kavelfrans. Och det blev en kavelfrans men kanske inte så traditionellt gjord utan mer... kanske bara gjord. Men rätt så fint blev det, i alla fall, tycker jag. Den ska bara fluffas upp lite med hjälp av lite vattenånga. Ett projekt i Ta-vad-du-har-hemma.

Idag har jag och mina bröder spenderat eftermiddagen i mammas hus. En värmepump installerades och det gick så geschwint. Borra, skruva, mojänga, montera kallibrera, på mindre än två timmar satt en mackapär på väggen och blåste VARM luft in i huset. Under tiden som den monterades, röjde vi och körde lass efter lass till tippen. Jag fick en tappad plasttallrik under foten, halkade till och hamnade duns på ena knät. Det såg nog rätt så roligt ut, kanske som ett konståkningstrick... Nu stramar det lite i baksidan på det andra knät, det som hamnade rakt utsträckt bakom mig. Men vad gör man inte för att få ten point null, ten point null, nine points nine...

Bilden är hämtad från nätet

och används för att illlustrera rörelsen.

4 kommentarer:

Call design sa...

Snygg blev vanten, dekorativt med franskanten.
Och oj att ramla, det kan ju gå så illa när så sker.
Krya på dig hälningar

Sunna sa...

Vanten blev ju kanon, det blev verkligen pricken över i med fransen. nu måste jag testa. tack för tipset

Pernilla sa...

Hoppas du inte skadade knät allvarligt. Snygga vantar!

Pernilla sa...

ViKan-garn är där och det fanns även Visjö-garn.