söndag 15 november 2009

Köpt



Julen 2009 - kruka. Jag tog vad jag hade. Inte hemma utan i börsen, hihi. Den kostade endast 30 kr men ändå stod jag och tvekade "hmmm, behöver jag verkligen en ny kruka?" Svaret blev ja. I hallen.
Åddebo Ull hade stoppningsull till mina grannlåtsfåglar. 1 kg stoppningsull och så passade jag på att beställa tre nyanser av ull som jag ska tova. De passar bra ihop, yes?
Vi har blivit en till i gruppen för MiA´s julpysselbyte. Det innebär att jag måste sätta mig vid symaskinen igen och sy en till.... Sån tur jag har! Just nu är det kul att sy, maskinen och jag är på samma våglängd och med nya kompisen rullkniven går det mesta som en vals.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jättesnygga krukor! Precis sånt är det min dotter vill göra. Vad har du använt för material till att göra figurerna? Dottern säger att det finns nån sorts papper som man klipper till som man vill och sen klistrar på och sen ska det in i ugnen. Är det nåt sånt du använt?

Pärmen är också underbar. :)
/Karin

Karin sa...

Oavsett om du gjort dem själv så är de jättesnygga :) Nej, det som min dotter pratade om är inte decoupage, för det har vi gjort och det ska inte in i ugnen.

Nu sökte jag på porslinsfärg på Panduros sida och hittade detta: "Color-Dekor. Enfärgade folieark för att klippa, skära eller stansa ut egna motiv. Motiven appliceras på porslin eller glas. Härdas i ugn, 30 min på 180 °C. Tål handdisk. Förp med 2 ark, 10x20 cm."

Trodde att det kanske var detta du gjort och hade då velat veta hur det fungerade. Nåja, jag får gå och köpa så får vi prova.

Ha det gott med pyssel, sömand och stickning!

Mia sa...

Yes, garnen passar bra ihop, faktiskt min klassiska blandning jag alltid får med mig, om nu blåfärgen hade varit mörk då, men smak och behag. Vilken jobb du lagt ned på pärmen, min limpistol är nog som den du lånade, när den först blivit varm går det undan, så jag använder den nästan aldirg, bränt barn skyr elden, heter det ju. Ha en fin start på veckan :)

Eva sa...

Så mycke fint du gjort,blev inspererad av pärmen,en sån ska jag göra till mej själv,så blir det lite gladare i Pärmhyllan
Vantarna blir snygga m den mudden.

Klart att färgerna passar ihop.och vist behöver man lite nya krukor ibland...ler!

Ha det gott !