onsdag 4 november 2009

Skriftlig bekännelse

Jag bekänner; jag har brutit mot reglerna i Novemberpysslet. Violation against rule number one, som lyder:



  1. Vi använder BARA det vi har hemma, endast sytråd undantaget.


Kan en stuvbit räknas som sytråd? Givetvis inte. Mitt enda försvar är, att tomtarna viskade Grytlappar, vi vill bli grytlappar! efter mig, HELA tiden jag gick i tyg-affären. Något annat försvar har jag inte. Först tänkte jag mörka och hävda, att det är ett gammalt tyg som legat hemma JÄÄÄÄÄTTELÄNGE men så tänkte jag på Karlbertil: Rakryggat yppa sanningen. Vad blir straffet, Bea? Får jag fortfarande var med? Eller det blir excommunion?

2 kommentarer:

Beas sa...

Svårt fall, doktorn grät.

Nåväl...är man tygoman så får man ursäkta ett återfall....men du får ställa dig upp i församlingen och säga ditt namn och "Jag är en tygoman" och så svära att aldrig försöka närma dig tygaffären än förrän i början av december.

;-)

Assi sa...

Rättvis dom!
Assi