tisdag 24 november 2009

Paket, paket idag!


L som i lyxpåse. Novemberpaketet innehöll så mycket fint att jag höll på att storkna. En chokladkaka, TVÅ böcker, ett anteckningsblock och tre pennor. Guernseys litteratur-och har jag varit sugen på att läsa ett tag, den har fått bra recensioner i en del bloggar och ALLT av Marita Löwden verkar hur bra som helst. Tack snälla bokkompis och jag hoppas av hela mitt hjärta, att du någonstans hittar kraft att ta dig igenom det du måste igenom nu. Sorg tar sig många uttryck. Min sorg är som tidvattnet. ibland drar den sig undan, som just nu till exempel och det känns som vanligt och allt rullar på. Men så kan det komma en våg av saknad, som rullar upp på stranden och man blir blöt om fötterna och det är så sorgligt och trist. När sorgen slår till med full kraft och känns riktigt jävligt, är det som om en tsunami slagit över en och det är svårt med allt. Så kan det vara. Men Tack kära bokkompis för din omtanke.

















1 kommentar:

Sunna sa...

Vilket härligt paket du fick