söndag 29 november 2009

Win-win





Nu har jag hittat kameran. Inte helt otippat, hade yngste sonen lagt beslag på den, för att göra ego-pix. Jag tror att om man gjort en ordentlig utgrävning på hans rum, hade en ny civilisation kommit upp till ytan. Typiskt nog så lämnade jag bort mina alster till min kompis J i fredags. Hennes jobbarkompisar ville köpa sjalar!! Förhoppningsvis så blir det några vantar och sjalar kvar, till julmarknaden. Världens bästa glöggparty igår, hos kära arbetskompisar som jag inte träffat på länge. Liiiite för mycket av det alkoholaktiga men jag orkade ändå upp imorse för att gå säsongens sista Korpenrunda. Sen var det städa och putsa fönster som gällde. Putsa fönster är ap-trist och det är nog det enda jag skulle kunna tänka mig att betala någon för att göra. Eller byta mig till fönsterputsartjänsten mot...laga-middag-tjänsten. En win-win-lösning. Jag får nyputsade fönster, du får önskat antal middagar, levererade till dörren om så önskas. För att slippa putsa fönster kan jag gå långt. Nu är fönstrena putsade inför advent men tänk på det. Erbjudandet står kvar!

1 kommentar:

Sunna sa...

Känner så väl igen beskrivningen om sönernas rum, nu när min har flyttat hemifrån tycker jag nästan att det är för fint i rummet, fönsterputs urk, jag kan bara inte lära mig, en del har ju fönster som glänser jämnt, jag bor vid en grusväg, jag brukar skylla på att vägen dammar ner mina fönster