måndag 16 november 2009

Måndag 16 nov


Idag var jag ute på återvinnings-stationen och gjorde mig av med last som blev över från vår resa med rens-och röjtåget - sista stoppet på vår resa, hahaha. Återvinningsstationen är ett underbart ställe, trivsamt med ordning och reda. Ofärgat glas på ett ställe och trasiga lysrör på ett annat. På vår å-station kan man också ställa av sig, lite finare grejor som en idrottsförening tar hand om sedan och säljer, i en lokal. Där ställde jag en hel del grejor men såg mig också nödd att ta hand om en plåtburk. Lite fläckad och dimmig av målarfärg men ändock så fin. Helt fläckfri inuti så efter disk och vädring blir det nog en skorpburk.
Tog vad jag hade hemma, ett merino-garn och lade upp till ett par fingervantar. Stickade mudden först, på tvären för att kunna göra flätor som löpte runt. Lade dit lite muscher och volia`! Bilden är alldeles för ljus för att man ska kunna se men efter jag stickat mudden och sytt ihop den så plockade jag upp för själva handen och stickade upp. Framme vid lillfingret, lagom till kaffepausen.







4 kommentarer:

Mia sa...

Vilket fynd!! En burk helt i min smak, går det inte an att få bort den hinnan av målarfärg? Med pensletvätt eller något. Kula vantar, jag har stickat en tröja med en sån kant nederst, att jag aldrig har tänkt på att göra det med vantar...

Karin sa...

En sån burk exakt har jag! Jag har min som lökburk. Perfekt bredvid spisen. Fint fynd!

Sunna sa...

wow både för burk och vantar

Monica Hansen sa...

Fin burk!