tisdag 19 januari 2010

Award


Fick en award från Mia för ett tag sedan, tack för det, Mia. Alltså, det var inte jag som skickade till mig själv och mig, som jag tackar nu. Det finns faktiskt fler som heter MIA, da-ah. Till awarden hör till att man ska berätta sju saker om sig själv och okej då, om ni hemskt gärna vill veta, okej okej...här kommer
  • jag har tre bröder, KM har två, vi har två pojkar ihop. Hur många killar blir det? Svara med uträkning och visa hur du tänker.
  • jag älskar att vara lärare - slitigt och rörigt och ibland omöjligt
  • jag gillar inte semlor
  • tycker att mitt dopnamn är världens fulaste men gillar skarpt "förkortningen" - numera använder jag bara det
  • gillar allt som hör till att tvätta - tvättmedel, sköljmedel, strykjärn...
  • skulle rösta på Jed Bartlet (amerikansk karaktär i tv-serien West Wing) om han ställde upp till val i Sverige - vilket parti som helst (ni fattar också att han ALDRIG skulle ställa upp för "fel parti", läs moderaterna eller Sverigedemokraterna. Väl?)
  • dricker endast rött vin - sällan eller aldrig sprit eller vitt vin. Dock blir det ibland för mycket av det röda och då lovar jag att heller aldrig dricka mer rött vin.

Det var lite om mig. Skickar vidare awarden till den som har lust att ta emot den. Som V tex. Eller M. Kom igen nu!

2 kommentarer:

Mia sa...

Ha, kan allt om det namnet, måste jag vara officiell skriver jag alltid under med K.M och så efternamnet, det riktiga kan dom bara finna i passet!! Men du, semlor är ju jättegott, så länge dom är hembakade, tycker nog jag då, nu kan man väl snart börja med dom.. om du har gått tom på tvättjobb hemma kan du alltid få ta dig en tur till landet i väster, här finns gott om jobb att ta fatt i, om du har lust på ett sommarjobb eller sån ;) Kul att veta lite mera om dig!

Sunna sa...

Klart du ska prova Vartofta, inspirerande katalog och bra priser, går att beställa katalogen över nätet