lördag 2 januari 2010

Inför 2010

Efter två dagars festligheter har jag fått hel fel inställning på min mat-och sovklocka. I natt vaknade jag 04.00 och bara längtade efter frukost. När jag hörde tidningsbudet avlämna dagens tidning kvart i fem så gav jag upp försöken att somna om och gick istället upp för att avnjuta morgontidning, fil och macka. Sen gick jag och lade mig igen, mätt och nöjd.

En del bloggare gör sådana fina listor på bäst-sämst- toppen-bottengrejor över 2009, med vitsiga formuleringar och frågeformuleringar. Det är kul med listor men jag är för lat att göra en egen så jag rippar helt fräckt en som jag hittade här. (Alltså, jag rippar frågorna, svaren är mina egna.)

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut? Mammografi-undersökning - jag blev så överraskad av kallelsen för jag trodde det var många år kvar innan de undersökningarna skulle börja.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010? Av princip lovar jag inget som jag inte kan hålla så NÄ - inga nyårslöften
Fick någon i din närhet barn? En kär arbetskompis fick en liten pojke i juli.
Dog någon i din närhet? Min mamma

Vilka länder besökte du? I maj var jag och en kompis i Spanien
Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009? Ett jobb; ett roligt och intressant jobb som stimulerar och förgyller livet. Men det går bra med ett lärarjobb också, hahaha...
Vilket datum kommer du att minnas från 2009? 5 juni när äldste sonen tog studenten och 10 september när mamma dog
Vad var det största du åstadkom? Slipade, oljade och målade husets ytterdörrarna blå.
Vad var ditt största misslyckande? Att jag var tvungen att hoppa av specialpedagogprogrammet i september
Vems beteende förtjänade att firas? Min käre man
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg? Mitt eget ibland
Var tog det mesta av dina pengar vägen? Matkontot slukar en hel del
Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad? Våra utställningar och att jag verkligen sålde några av mina alster. Det är stort! Också byten som jag varit med i har varit superkul. pocketbyten, julpuysselbyten, Hemliga kompisar... Paket i brevlådan - me like!
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009? Let your love flow med Bellamy Brothers
Bästa filmer 2009? Ice Age 3
Vad önskar du att du hade gjort mer av? Fler utställningar, mer kärlek, fler verkstadsdagar, fler situps, fler möten med spännande människor
Vad önskar du att du hade gjort mindre av? Ätit, hahaha
Favorit-TV-program? Tittade kolossalt lite på TV under året och saknar det inte.
Vilken var den bästa boken du läst? Twilight -serien fastnade jag för i våras och blev lite besatt.
Vad gjorde du på din födelsedag? Fikade och åt kakor galore.
Hur skulle du beskriva din stil 2009? Prickig och randig
Hur höll du dig ifrån att bli galen? Stickade, stickade och så stickade jag lite till.
Vem saknade du? Mamma
Vem var den bästa nya personen du träffade? Hmmm, jag vet inte riktigt...Jo,en synnerligen trevlig dam som kom till oss på julmarknaden, bara kort och flyktigt men ändå. Muraren i Kyrkhult är också en sådan prick
Lärde du dig något nytt under 2009? Att jag kunde göra armband
Vad vill du prova på under 2010? Jag vill prova på att jobba i emalj och att göra skånskt yllebroderi, prova på fler sätt att ha utställningar, prov på att jobba på fler skolor, fler strategier för att inte bli bli driven vansinnig av vissa saker,

1 kommentar:

Sunna sa...

Jag har upptäckt att min matklocka har ställt in sig på skinkmacka på nattkvisten, lustigt beteende