onsdag 6 januari 2010

Härligt snöväder




Idag har jag åkt pulka i högsta kullen, bredvid församlingshuset. Kullen är inte högre än 10 meter men tjoohoo, så kul det är att åka pulka. Jag kidnappade yngste brorssonen F och vi åkte av hjärtats lust. Tjohoar väl inte hiskeligt imorgon när benen värker och rumpan ömmar, men det få man ta. Imorrn ska vi åka till Malmö, hörrni, kom ihåg det.


Håller på med ett par rejäla raggsockar, i grått och cerist ullgarn. Det är isande kallt på golven och man behöver hålla fötterna varma. Uppdaterar med bild snart. Nu är det länge sedan jag köpte något garn. Och konstigt nog, saknar jag inget garn utan jag hittar garn här hemma, till varje par vantar och som nu, sockar. Men jag står absolut inte mot några frestelser. Hittar jag ullgarn till rea så...Som på Helylle... I en stad nära mig...

1 kommentar:

Assi sa...

Jag älskar att åka pulka jag med! Jag brukar också "låna" barn! Jag kan ju också åka på betald arbetstid (med mina förskolebarn)
Assi