tisdag 19 januari 2010

Norskt trä

Är ni medvetna om att det inte längre går att köpa stoppnålar, i butik? I alla fall inte trubbig i en änden och med stort öga i den andra och i alla fall, inte av mitt lokala försörjningsställe. Det hänvisade till gråa plastnålar, visserligen trubbiga i ena ändan MEN med en ögla i den andra. Jag vill ha en riktig stoppnål!!



Fått munblåsa vid näsan... Skit också, den känns som storlek vindruva. Trött och snuvig. Sover dåligt. Formkurvan pekar inte upp. Dock håller jag på och läser en bra bok (igen). I ett av alla de pocket byten jag var med i förra året, fick jag Norweigen Wood av Haruki Murakami. Att läsa den, är som att hälla silke i ögonen. Den är lågmäld, vacker, välskriven och... ja ni vet sådär one of a kind-språk, författarens eget språk. Och så tittar jag på West Wing-boxen, år 1. Matar avsnitt efter avsnitt. Det är fan-i-mig det bästa som någonsin skrivits för Televisionen.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Det här låter inte muntert, blåsa och dåliga nålar, idag fick jag nya katalogen från Vartofta, beställ den kan du ta fram den när allt är skit

Efwa - Medea sa...

Menar du STORA stoppnålar eller tapisserinålar att sy ihop stickningar med? Kolla loppis eller återbruksaffärer. Vanliga trubbiga nålar borde väl finnas, men när du säger det så hörde jag diskussionen i min lokala garnaffär häromdagen när en kund letade efter stoppnålar. Bor vi i samma stad? nä det gör vi ju inte... Ha en skön dag, trots munsårsblåsa.
PS.Det är inte svinkoppor du fått? I så fall behöver du nog antibiotika.