söndag 10 januari 2010

Helgen

För att kunna sticka färdigt mina raggisar så behöver jag köpa mer garn. Helt galet. Ett restgarnsprojekt ska väl inte innebära att det blir MER garn här hemma?? Jag får ta ett allvarligt snack med den inre garnkoordinatorn.



Igår kväll var jag och min brors dotter J på bio och såg "New Moon" -andra boken i Twilightserien. Så många nakna överkroppar på killar har jag inte sett sedan vi var på manlig stripp i Helsingborg. Schviss, det var t-shirten som åkte av...schvoss, magrutorna i bild... Filmen är bra - följer boken slaviskt vilket gör att det blir lite kramp ibland men det är bra skådespelare. De som spelar Bella och hennes pappa är super. Dock tycker inte jag att Edward och hans bröder är några sköna skådespelar-typer, de är stela och uppstoppade.
Innan vi gick på bio läste jag ut Den förlorade symbolen av Dan Brown och den var - lite småtråkig. Den kom aldrig loss och det pladdrades så mycket. Karaktären i boken Robert Langdon, som i de andra böckerna, är en teoretisk motsvarighet till Macgywer, fattade ingenting i nästan hela boken. Allt var så mystiskt och konstigt och han gick till försvar för dessa gudomliga frimurare hela tiden. Men nu är den läst i alla fall.

1 kommentar:

Sunna sa...

Av de bilderna att döma måste jag nog gå på bio...