lördag 16 januari 2010

Bangalore

Idag, var en av de få dagar, som min KM och jag går på stan tillsammans. Vi har inte det intresset gemensamt. Han följer tåligt med och väntar, om jag ber honom men jag blir bara sur och stressad. Och så blir det så dyrt, när han vill följa med, för då är det Dataporten och Biltema. Men idag gick vi en lite runda, i alla fall och jag hittade band galore. 40 spänn för en påse knökad med gamla band och spetsar. En del var prismärkta med blyerts och summan per meter var i vissa fall så hög som 75öre. Är det någon som behöver zigzagband i gult, vitt, grönt eller blått så går det bra att höra av sig.

Sydde lite i veckan men det var inte kul. Symaskinen och jag var inte på samma våglängd, den bara trilskades och kapade av övertråden gång på gång. En liten ballerinakjol till en femåring blev det i alla fall. KM påpekade att "kjolen är ju helt genomskinlig." Mä-h!